Monday, February 27, 2012

belajar kawal perasaan dr lelaki

mungkin inilah lelaki2 yg boleh ajar kawal perasaan.....

Kate orang lelaki, orang pompuan ni sangat emosional, kuat merajuk plak tu... cemburu lagi la... kalo dah merajuk muncung panjang mengalahkan muncung buaya... itulah.. specis buaya jugak la yang buat pompuan muncungggg jer kan kan hehehe...tak la..(*_,*).  Ada orang, tak tau la orang mana, hentam aje la labu..... dia suruh orang pompuan belajar kawal perasaan dari orang lelaki, sebab orang lelaki pandai, terer dan handal dalam ilmu mengawal perasaan... yela tuuu... hebat hebat... sila la baca...k
 
1) Lelaki tidak pernah rasa simpati pada diri mereka sendiri. Kalau mereka putus cinta, tidak pernah terbawa-bawa dan bila bertemu kawan, bertanyakan teman wanitanya,dengan selamba mereka jawab ''Oh, aku dengan dia dah putus.'' Kemudian mereka berlalu minum teh tarik. Berlainan pula dengan wanita. Mereka lebih banyak yang menjawab, ''Tolong, jangan tanya pasal mamat tu lagi!''

2) Lelaki melihat masalah utama ialah kehidupan mereka. Bagaimana nak teruskan kehidupan, nak cari kerja dan sebagainya biarpun hubungan cinta sudah putus. Wanita lebih memikirkan 'hubungan percintaan' mereka yang terputus, kenapa mesti jadi begitu!

3) Pada lelaki ada teman wanita, satu bonus. Wanita pula merasakan mesti ada teman lelaki, kalau tidak hidup tak lengkap.


4) Tanpa teman wanita, lelaki memikirkan tentang kerjaya, sukan, keluar dengan teman dan mendengar muzik.

5) Bila putus cinta, lelaki anggap wanita itu tidak sesuai untuknya dan dia tinggalkan wanita itu untuk cari wanita yang lain.


 jangan gaduh- gaduh...

6) Lelaki tidak suka membincangkan isu peribada kerana tidak suka merosakkan emosi, hingga ada ungkapan , 'lelaki tidak suka mendengar dan wanita tidak tahu baca peta.'

7) Lelaki berani bersumpah yang mereka tidak kecewa ditinggalkan teman wanita, walhal mereka sebenarnya sedih dan terluka.

8) Lelaki tidak menangis macam budak kecil kerana mereka tidak pernah bersimpati pada perasaan.

9) Lelaki tidak menganggap putus cinta satu truma atau sejarah sebaliknya wanita merasakan ia trauma dalam hidup mereka....... yekeee..


tima kasih la lelaki2 kerna ajar pompuan kawal perasaan... kami bukannya tak reti kawal, tapi alat kawalan kami perlu di upgrade kan lagi oleh pomen2 yang bernama lelaki bagus... itu la, kita kan saling memerlukan antara satu sama lain...lelaki dan perempuan ibarat kan seperti bekas dan acuan.. jika elok bekas maka elok la acuannya.... 



1 comment:

RafizRahim said...
This comment has been removed by the author.