Wednesday, November 2, 2011

Calon "Angkasawan" Malaysia...



Kini Kementerian Sains Teknologi dan Inovasi, Malaysia MOSTI sedang mencari calon angkasawan untuk dihantar ke planet marikh. Walaubagaimanapun, angkasawan tersebut hanya boleh pergi sahaja, dan tidak akan pulang ke bumi lagi.

Calon pertama, seorang engineer di tanya berapa banyak wang yang dia mahu...”Sejuta” jawapnya “Saya mahu sumbangkan untuk anak-anak yatim.”

Calon seterusnya adalah seorg doktor. Dia juga di tanya soalan yg serupa. Dia menjawap, dua juta ringgit. “Sejuta saya nak bagi pada keluarga saya. Yang sejuta lagi saya nak derma untuk buat research dan experiment.”

Calon terakhir adalah seorg peguam. Bila ditanya berapa banyak wang yang dia mahukan, dia berbisik ke telinga panel temuduga, “3 juta ringgit.”

“Aik !! Kenapa lagi banyak dari yang lagi dua calon tu?” penemuduga bertanya...

Peguam itu menjawap, “Kamu bagi saya 3 juta... Saya bagi kamu sejuta, Sejuta saya amik. Kemudian yang sejuta lagi tu, kita guna untuk hantar engineer tu ke marikh”...hihihi..

No comments: